اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهدای 620 میلیون ریال کمک نقدی توسط ساوجی‌ها به عتبات عالیات

رئیس ستاد عتبات عالیات ساوه از جمع‌آوری 620 میلیون ریال کمک نقدی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

اهدای 620 میلیون ریال کمک نقدی توسط ساوجی‌ها به عتبات عالیات

 مجید زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه قلم خبرنگاران را راهگشا و سرعت بخش پیشبرد اهداف عتبات عالیات دانست و گفت: خبرنگاران به دلیل مقبولیتی که در جامعه دارند می‌توانند از طریق اطلاع رسانی‌های صحیح کمک شایانی در پیشبرد اهداف ستاد عتبات عالیات داشته باشند.

وی به جمع آوری 620 میلیون ریال کمک نقدی در 3 ماهه نخست سال جاری اشاره و اظهار کرد: در این مدت بالغ بر 1800 متر شیشه ده میل برای صحن حضرت زهرا(س)، 3 عدد بونکر و 25 گرم طلا بصورت غیرنقدی به ستاد عتبات عالیات ساوه اهدا شده است و 15 نفر نیز در طرح اقساطی یک خشت طلا برای گنبد امام حسین (ع) و یک متر بنا در صحن حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) مشارکت کرده‌اند. 

رئیس ستاد عتبات عالیات ساوه همچنین از سازماندهی 8 ستاد فرعی با اولویت مساجد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح با مشارکت مساجد شهر و روستاهای ساوه، شهر صنعتی و بهره گیری از ظرفیت بسیج اقشار و اصناف قرار است اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص جذب کمک و همچنین نحوه خرجکرد آن برای بازسازی عتبات عالیت مد نظر قرار بگیرد.

زنجانی در ادامه به فعالیت 12 موکب در ایام اربعین سال گذشته اشاره داشت و تصریح کرد: تاکنون 9 موکب شهرستان برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند که اگر با تایید مسوولان و بدلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم اربعین وجود داشت به زائران اباعبدلله الحسین (ع) خدمت رسانی کنند. 

وی از جمع آوری 230 میلیون تومان بصورت نقدی و 170 میلیون تومان بصورت غیرنقدی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته رقم تامین هزینه‌های بازسازی عتبات عالیات برای شهرستان ساوه 750 میلیون تومان پیش بینی شده بود که از این میزان حدود 70 درصد آن محقق شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان افزود:  با مشارکت ایرانی‌ها ساخت و ساز صحن‌ها و ضریح‌ها به این سرعت پیش می‌رود و باید خدارا شاکر بود که مردم کشور ما خصوصا مردم ساوه همواره در این طرح‌ها مشارکت خاصی داشته‌اند. 

 زنجانی  به پیشرفت  95 درصدی ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشاره کرد و ادامه داد: مرحله اول ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا شامل گودبرداری و بتن ریزی تا 60 درصد پیشرفت داشته است ضمن اینکه بخشی از املاک اطراف بین الحرمین تملک شده و در صورت تملک دیگر بخش‌ها شاهد گسترش صحن‌های حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول